Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mińsku Mazowieckim

Wyszukiwarka

Odnośniki

  • Główny Biuletyn Informacji Publicznej

    www.bip.gov.pl
  • Fotokod z linkiem do tej strony

    Fotokod

Treść strony

To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. 

Rodziny otrzymają wsparcie bez względu na dochód.

Dla kogo wsparcie? Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.

Ważne!
• Świadczenie dobry start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole (a szkoła w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza szkołę podstawową, dotychczasowe gimnazjum, szkołę ponadpodstawową i dotychczasową szkołę ponadgimnazjalną, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno- -wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
• Świadczenie nie przysługuje na dziecko realizujące roczne przygotowanie przedszkolne ( w przedszkolu, w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole) oraz studentom.

  • Świadczenie dobry start nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Oznacza to, że gmina ustala prawo do świadczenia dobry start samodzielnie i nie przekazuje wniosku do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - w państwie Unii Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii.

    Jak otrzymać świadczenie dobry start? Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić matka lub ojciec dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka.

Gdzie złożyć wniosek? Wniosek o świadczenie dobry start można złożyć:
• osobiście ( w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mińsku Mazowieckim pod adresem: 05-300 Mińsk Mazowiecki ul. Chełmońskiego 55 – naprzeciwko Urzędu Gminy)
• za pośrednictwem Poczty Polskiej ( możliwość wysłania wniosku na adres Ośrodka)
• przez Internet - bankowość elektroniczna, Emp@tia, PUE ZUS (Nie ma możliwości wysłania wniosku e-mailem)

Kiedy złożyć wniosek? Wniosek będzie można złożyć już od 1 lipca- drogą elektroniczną , a od 1 sierpnia- drogą tradycyjną (papierową).
Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada.

Kiedy rodzina otrzyma wsparcie? W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny świadczenie otrzymają nie później niż 30 września. W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia. Złożenie wniosku o świadczenie dobry start w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż do 30 września.

Przyznanie świadczenia dobry start nie wymaga wydania decyzji.

Informacja o przyznaniu świadczenia dobry start zostanie wysłana na wskazany przez Państwa we wniosku o ustalenie prawa do świadczenia adres poczty elektronicznej z podanego poniżej adresu:

swiadczenia@gops.minskmazowiecki.pl

W przypadku gdy osoba wnioskująca nie wskaże adresu poczty elektronicznej w momencie składania wniosku zostanie poinformowana o możliwości odebrania informacji o przyznaniu świadczenia.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Zagórska
    data wytworzenia: 2020-11-02
  • opublikował: Arkadiusz Nowak
    data publikacji: 2020-11-27 16:12

Dokumenty do pobrania:

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Zagórska
    data wytworzenia: 2020-11-02
  • opublikował: Arkadiusz Nowak
    data publikacji: 2020-11-27 16:13

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 187
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2020-11-27 16:13